Infinite Inspiration

  • Diensten
    • Mensontwikkeling
      • Executive coaching
      • Teamcoaching
      • Professionalisering
      • Vitaliteit en eigen kracht
        • Management Aikido workshops
        • Qigong en vitaliteit
        • Mindfulness workshops
    • Developing a better society
      • maatschappelijke organisaties
        • Visieontwikkeling
        • Organisatieontwikkeling
        • Organiseren van de vraagzijde
      • Gemeenten
        • Wijkontwikkeling
        • Inwonergemeente
      • Zorgsector
        • Samenvatting arbeidsmarktonderzoek VVT sector
        • Kwaliteit in de zorg
        • Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg
        • Lerend netwerk
    • Structuren en systemen
      • Lokale geldsystemen
      • Nieuwe organisatievormen
      • Programma- en project-management
      • Informatiemanage-ment en -beleid
      • Rechtspersonen voor maatschappelijke ondernemingen
    • Portfolio
  • Over ons
    • Wat klanten over ons zeggen
    • Wat ons inspireert
    • Houwke Ong
    • Tjwan Oei
  • Contact

Organiseren van de vraagzijde

Keer op keer merken we dat organisaties die iets aan te bieden hebben, hun aanbod redelijk goed op orde hebben of krijgen. Of het nu het bedrijfsleven, de non-profit sector, of de overheid betreft.

Dat aanbod is gericht op een bepaalde vraag. Die vraag is vaak minder georganiseerd. Soms is dat helemaal niet erg, soms is dat desastreus. In veel sectoren is een omslag van aanbodgericht naar vraaggericht organiseren ingezet. Toch blijft het in de praktijk een lastige exercitie.

In de ICT sector is de organisatie van de vraag kant essentieel, zoals bijgaande cartoon illustreert:

Maar ook in andere sectoren is het organiseren van de vraagkant belangrijk om de juiste vraag vanaf het begin helder geformuleerd te krijgen.

Zorg:

In de zorg is het gebruikelijk dat de klant verzorgd wordt. Juist dan is het essentieel om die klant de regie te laten houden, op die gebieden waar hij of zij deze kan houden. Het bestaan van het programma “Waardigheid en Trots” geeft al aan dat de waardigheid van de klant respecteren geen automatisme is.

Gemeente:

De crux ligt in het verbinden en het organiseren van de vraagkant. Niet alleen tussen ambtenaren, medewerkers en inwoners, maar ook van mens tot mens binnen organisaties, en van organisatie tot organisatie. Veelal leidt dit over organisaties heen tot multi-partij samenwerkingsverbanden waarin een ieders belang helder is en gerespecteerd wordt.

 

In alle gevallen komt het erop neer om klanten/afnemers als gelijkwaardig te beschouwen en om met hen daadwerkelijk verbinding te maken!

Infinite Inspiration biedt de volgende diensten aan op het gebied van verbindend vraaggericht organiseren:

  • Workshop “Goed opdrachtgeverschap” voor management teams
  • Wijkontwikkelingstrajecten voor gemeenten
  • Van een netwerk/regie gemeente naar een inwonergemeente
  • Inrichten van klant/cliënt/bewonerspanels in de zorgsector

Portfolio:

  • Community Building: Nederland (Hengelo/de Nijverheid) en Caraibisch Nederland
  • Informatiebeleid en informatiemanagement: Infinite Inspiration heeft in totaal meer dan 25 jaar ervaring in het inrichten van de vraagzijde
  • Energie sector (Nuon Duurzame Energie): Organiseren van klantpanels (duurzame energie)

Voor meer informatie, neem contact op met Houwke Ong of Tjwan Oei

Bedrijfsgegevens

Coöperatie Infinite Inspiration U.A.

KvK nr. Arnhem: 64690660

Postadres: Tacanweg 19
6816 TB Arnhem

Zoeken

Privacy reglement

Hier treft u ons privacy reglement aan.

Delen van informatie

  • kennisbibliotheek
  • mensontwikkeling
  • gemeenten
    • inwonerparticipatie
      • methoden voor wijkontwikkeling
        • asset based community development
  • maatschappelijke organisaties
  • zorgsector
  • structuren en systemen
    • duurzame mobiliteit

Copyright © 2025 · Executive Pro Theme On Genesis Framework · WordPress · Log in